منگوستین هر عدد

منگوستین ( هر عدد )

ادامه مطلبShow less
75,000 تومان
ناموجود
در صورت در دسترس بودن به من اطلاع بده
دوست داشتن2
اضافه به مقایسه0
افزودن به فهرست علاقه‌مندی‌ها
توضیحات

منگوستین یکی از خوشمزه ترین ها


منگوستین بدون شک یکی از دوستداشتنی ترین وخوشمزه ترین میوه های استوایی است که علاوه بر طعم دلپذیر خواص درمانی و سلامتی گوناگون نیز دارد.

میوه منگوستین در مناطق جنوب شرقی آسیا مانند اندونزی، مالزی، تایلند , کامبوج و نواحی جنوبی آمریکا مانند پورتوریکو کاشت میشود و عمدتا دو بار در سال یعنی در اوایل ماه ژوئن و در اواخر ماه دسامبر به بازار عرضه میشود.

این میوه عجیب وغریب و بنفش رنگ به اندازه یک نارنگی کوچک است و پوستی بسیار ضخیم و تیره دارد.
بخش خوراکی این میوه نرم, سفید رنگ و بسیار معطر است و مشابه پرتقال از برش های متعددی تشکیل شده که اندازه های آنها متفاوت است. بخش های بزرگتر دارای یک دانه و برش های کوچکتر بدون دانه و بسیار نرم و لطیفند بطوری که در دهان آب میشوند.

منگوستین ملقب به ؟؟

این میوه به دلیل طعم شیرین و خوشمزه اش عنوان ملکه میوه ها مشهور است و طرفداران و متقاضیان زیادی در کشورهای اروپایی، ایالات متحده، چین، و ژاپن دارد.

برای انتخاب یک منگوستین خوب باید پوست آنرا با انگشتان فشار دهید اگر نرم و انعطاف پذیر بود یعنی میوه رسیده است ولی اگر پوست آن سخت و خشک باشد به این معناست که درون میوه خراب شده است.

معمولا برای باز کردن میوه منگوستین به چاقو نیازی نیست و با کمی فشار میتوانید پوست آنرا بشکافید و گوشت سفید و آبدار درون آنرا میل کنید.

خواص فوق العاده منگوستین :

این میوه سرشار از فیبر است و کالری نسبتا کمی دارد. منگوستین همچنین منبع خوبی از ویتامین سی, ویتامین های گروه ب مانند تیامین، نیاسین و مقدار زیادی از مواد معدنی مانند مس، منگنز, منیزیم و پتاسیم است.

پتاسیم نقش موثری در زمینه کنترل ضربان قلب و فشار خون دارد و در نتیجه مصرف این میوه میتواند از بروز سکته مغزی و بیماری قلبی و عروقی پیشگیری کند.

یکی از خواص جادویی منگوستین مقدار بالایی “گزانتون‌ یا xanthones” در آن است که یک ترکیب طبیعی ضد سرطان به شمار میرود.

علاوه بر این ها این میوه خاصیت ضد التهابی و ضد حساسیت دارد و در پیشگیری و بهبود بیماری‌های لثه, عفونت های دستگاه ادراری, عفونت های روده ای مانند اسهال خونی و تقویت سیستم ایمنی بدن موثر است.

ادامه مطلبShow less
جزئیات محصول
نظرات
بدون نظر

Leave a review

  • ارزش خرید:
  • بسته بندی:
  • کیفیت:
این کالا را با استفاده از کلمات کوتاه و ساده توضیح دهید.
بارگزاری تصاویر:
تصاویر را در اینجا رها کنید و یا برای آپلود کلیک کنید.
خریداران این محصول، این کالاها را نیز خریده اند:
10 محصولات مشابه در شاخه های مختلف:

تنظیمات

فهرست

یک حساب کاربری رایگان برای ذخیره آیتم‌های محبوب ایجاد کنید.

ورود به سیستم

یک حساب کاربری رایگان برای استفاده از لیست علاقه مندی ها ایجاد کنید.

ورود به سیستم